Word zendeling

Geven

Jaarverslag 2018 staat online!

26 jun 2019

Voorpagina jaarverslag CAMA Zending 2018

Jaarverslag 2018 staat online!

26 jun 2019

Het jaarverslag staat online! We zijn dankbaar dat God ons veel heeft toevertrouwd in 2018. Samen met jullie konden we getuigen van Jezus op talloze plekken, zendelingen uitzenden en van waarde onder de minst bereikte volken. Bestuursvoorzitter Eduard Renger schreef een mooi voorwoord in het jaarverslag van 2018.

In 2018 was er in zakelijk Nederland, maar ook binnen overheden en goede doelen organisaties één woord wat alle gemoederen wel heeft beziggehouden: privacy. Ons aller recht om onze privésfeer gescheiden te houden van anderen. In de Bijbel lezen we ook over momenten dat Jezus privacy opzoekt. Even gescheiden van de wereld om Hem heen, maar dan vaak wel om te spreken met zijn Vader. Individualisme was Hem vreemd. Ook op de momenten dat Hij die privacy opzocht, stond Hij nog klaar als men naar Hem vroeg. Wat een mooi voorbeeld voor ons, om de balans te vinden tussen wat belangrijk is om in de stilte van de binnenkamer in gebed te brengen, maar ook om er op uit te gaan en een levend evangelie te zijn voor diegenen die we ontmoeten.

Ook dit jaar mochten onze zendingswerkers op het veld weer getuige zijn van al dat “stiltewerk”. Gebed voor hen is erg belangrijk. Zo zijn zij in staat, om juist die mensen te vinden die op hun eigen ‘eiland’ terecht zijn gekomen en soms niemand om hen heen hebben waar ze mee kunnen praten. Of die juist helemaal niets willen weten van het geloof, maar dan toch door God worden aangeraakt en zicht krijgen op wie Jezus voor hen wil zijn.

Ondanks alle bewegingen in de maatschappij die mensen steeds meer in een isolement brengen, mogen wij een blijde boodschap brengen. Een boodschap die bovenal redding brengt, maar die ook mensen verbindt en samenbrengt zodat we met elkaar uit dat isolement mogen stappen. Er mogen zijn voor elkaar. En we mogen weten dat Jezus erbij is. Merkbaar aanwezig!

Ik wens u Gods nabijheid toe in al het werk dat u doet.

Eduard Renger en profil met bril op

Eduard Renger
Bestuursvoorzitter

Nieuwste berichten