fbpx

Word zendeling

Geven

Oscar Lohuis op bezoek bij Willem en Jolanda (Zuid-Azië)

15 nov 2018

Oscar met Bijbel in de hand voor zendingswerk India

Oscar Lohuis op bezoek bij Willem en Jolanda (Zuid-Azië)

15 nov 2018

Het was Nederlandse tijd 01.35 uur toen ik aankwam ik aan op plaats van bestemming. Volgens lokale tijd is dat 05.05 uur. Na een uur slaap moest ik weer opstaan voor het ontbijt en om 09.30 uur kwamen zo goed als alle studenten en enkele stafleden van het Bijbel-instituut waar CAMA zendelingen Willem en Jolanda werkzaam zijn samen.

“Hij zal het doen”

Ondanks dat ik die nacht bijna niet geslapen had voelde ik me niet slecht en mocht ik in de samenkomst Gods woord spreken. Ik sprak over ‘Hij zal het doen’ n.a.v. 1 Tess. 5:23,24. Mijn hart werd vervuld met dankbaarheid, en eigenlijk ook met verwondering, dat ik duidelijk merkte dat er goed werd geluisterd. Ondanks het Engels (hun Engels klinkt toch wat anders dan ons Engels) en ondanks het grote cultuurverschil sprak God tot de Bijbelschool studenten door Zijn Woord. Ik bleef dicht bij het Woord en ik merkte dat Zijn Woord gezag heeft, in welke cultuur dan ook. Op sommige momenten was het heel stil in de zaal en harten werden geraakt.

“Diverse studenten, met name jonge mannen, kwamen naar mij toe om met mij te praten.”

Na de samenkomst gingen we met iedereen iets eten en drinken. Diverse studenten, met name jonge mannen, kwamen naar mij toe om met mij te praten. Een jongeman van rond de 24 was bijzonder bemoedigd door mijn preek. Die morgen had hij gebeden dat hij van onze Hemelse Vader een woord, een zegen, leiding en bemoediging mocht ontvangen. En dat had hij echt gekregen in onze samenkomst!

“Een jongen had daarvoor bijna een einde aan zijn leven gemaakt, maar was nu vrij in Christus.”

Het meest werd ik nog bemoedigd door de getuigenissen van deze jongens. Verschillenden van hen vertelden mij dat ze – sommigen nog maar een jaar geleden – tot Christus waren gekomen uit hun Hindoe achtergrond. Een jongen had daarvoor bijna een einde aan zijn leven gemaakt, maar was nu vrij in Christus. Dat straalde hij ook uit. Hele families komen tot geloof. Onder de laagste klassen, de armste mensen, zijn er heel veel die zich bekeren tot de Heere Jezus. Een jongen zei zonder enige twijfel tegen mij dat er een opwekking gaande is en dat hij gelooft dat iedereen in het gebied waar hij vandaan komt, zich zal gaan bekeren. Daar is hij echt van overtuigd!

’s Middags was ik te gast bij Willem en Jolanda. Het was heel fijn om hen te kunnen bezoeken. Het gaat goed met ze en ik heb bewondering voor wat ze allemaal doen. Ze redden het prima in dat verre land. Met de voet van Willem gaat het weer steeds beter, en met hun zoontje gaat het ook heel goed. Prijs God!

Nieuwste berichten

24 mei: De Envision Kick-Off

24 mei: De Envision Kick-Off

ENVISION is het jongerenprogramma van CAMA Zending met een uitgebreid aanbod ...
De boodschap van Jezus

De boodschap van Jezus

Hans en Leida Borghuis trekken al jaren intensief op met de kerk van Verbania. Ze ...
Project van de maand | April

Project van de maand | April

Vluchtelingenwerk in Italië Elk jaar arriveren er grote aantallen vluchtelingen in ...
Hoop en herstel voor de daklozen in Barcelona

Hoop en herstel voor de daklozen in Barcelona

Te midden van de bruisende stad Barcelona, op korte afstand van de wel bekende La ...